Dlaczego nie otrzymałem nagrody? Pięć najczęściej popełnianych błędów przy korzystaniu z promocji bankowych.

Photo by Emily Morter on Unsplash

Jak już wielu moich czytelników zdołało się przekonać, promocje bankowe to dość przyjemny sposób na zwiększenie domowego budżetu oraz możliwość przetestowania przy okazji różnych banków. Niestety czasem się zdarzy, że coś zrobiliśmy nie tak i nagroda przechodzi nam koło nosa. Owszem zdarzają się sytuacje, kiedy wina leży po stronie banku, jednak są one rzadkością i w takich przypadkach możemy się skutecznie ubiegać o swoje. Jeśli zatem nie otrzymaliśmy nagrody, a nie wystąpił żaden z przypadków naszej winy, to składajmy jak najszybciej reklamację. Tymczasem lecimy z powodami, w których to my zawaliliśmy.


1. Nie spełniliśmy któregoś z warunków promocji.

Jest to błąd najpopularniejszy. Łatwo można pominąć jakiś drobiazg, jak np. konieczność zalogowania się przynajmniej raz w miesiącu do bankowości elektronicznej, a spełnić wszystkie pozostałe, wymagające często większego zachodu. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że częściej zapominamy o drobiazgach, a w pamięci pozostawiamy rzeczy wymagające większego zaangażowania. Bardzo często zapominanym warunkiem jest uzupełnienie danych w przypadku promocji organizowanych przez podmioty zewnętrzne. Dlatego polecam rozpisywać sobie w kalendarzu (fizycznym bądź elektronicznym, polecam ten od Google) wszystkie kolejne kroki do zdobycia nagrody. 

Do tego punktu zaliczy się również spełnienie warunku w niewłaściwy sposób, jeśli przykładowo warunkiem jest płatność BLIKiem, a my dokonamy jej kartą lub jeśli musimy zapewnić typowo wpływ wynagrodzenia, a przelejemy sobie pieniądze z naszego innego konta.


2. Spełniliśmy któryś warunek poza terminem.

Terminy są niestety bardzo ważne. Tak jak na przykład w urzędach, tak samo w promocjach bankowych należy ich bezwzględnie przestrzegać. Uchybienie terminu nie zawsze będzie zrobieniem czegoś za późno, bo może się zdarzyć, że na przykład płatności kartą mieliśmy wykonać w czerwcu, a zrobiliśmy to jeszcze w maju. Należy też mieć na uwadze czas księgowania płatności i nie czekać z nimi do ostatniego dnia terminu, gdyż księgowane są one czasem kilka dni po ich dokonaniu.


3. Założyliśmy konto poza promocją.

Zawsze stosuję na blogu aktualne linki do strony promocji. Najczęściej, gdy promocja się kończy, to linki wygasają, jednak czasami zdarza się, że po zakończeniu okresu promocji, link pozostaje aktywny i prowadzi do wniosku o konto bez promocji. Dlatego zawsze należy sprawdzać terminy, które wyraźnie zaznaczam na blogu. 

Dodatkowo czasami dochodzi do sytuacji, gdy przychodzimy do oddziału, sfinalizować złożony w sieci wniosek, poprzez podpisanie umowy, a na miejscu przygotowują nam całkiem nowy. Czasami poza promocją. Dlatego zawsze, gdy chcemy podpisać umowę w oddziale, a nie np. za pomocą kuriera — należy wyraźnie zaznaczyć, że chodzi o dokończenie wniosku złożonego online.


4. Byliśmy wykluczeni z udziału w promocji w momencie zakładania konta.

Każda promocja ma swoje wykluczenia dotyczące ludzi, którzy nie mogą z niej skorzystać. Nie inaczej jest z promocjami bankowymi. Najczęściej, oprócz pełnoletności w przypadku kont dla dorosłych, mamy do czynienia z wykluczeniem byłych klientów. Działa to najczęściej w ten sposób, że z promocji może skorzystać osoba, która od kilku lat nie miała konta w danym banku. Jeśli miała konto jeszcze wcześniej — przed okresem wykluczenia — wtedy się załapie.


5. Skończył się limit nagród.

W praktyce taka sytuacja raczej się nie zdarza. Promocje, które mają swój limit, po prostu nie przyjmują nowych wniosków po jego wyczerpaniu, a wszyscy, którzy zdążyli się zapisać (założyć konto)  otrzymują nagrodę po spełnieniu warunków. Bardzo rzadko zdarza się jednak, że w promocji z limitem nagrody otrzyma np. 5000 osób, które jako pierwsze spełnią warunki. Zawsze zaznaczam to w opisie promocji!


Powyżej przedstawiłem najczęściej występujące przypadki naszego zawinienia, które niestety wiążą się w utratą nagrody w promocji. Nie oznacza to jednak, że nie może wystąpić jakiś inny powód. Należy zawsze uważnie czytać opis promocji oraz regulamin. Jeśli jednak stwierdzimy, że wszystko zrobiliśmy tak jak należy, a mimo to nie otrzymaliśmy nagrody, to należy bez wahania składać reklamację. Pomimo wzięcia udziału w licznych promocjach bankowych, tylko raz zdarzyło mi się, że bank zapomniał mi przelać nagrodę, a po złożeniu reklamacji otrzymałem ją na konto dość szybko. 

Komentarze